Strona główna Aktualności Aktualności: Polska Kontrola wymogów wzajemnej zgodności – co się zmieniło?

Reklama

Reklama

16 Mar
Kontrola wymogów wzajemnej zgodności – co się zmieniło?
Napisała AgroMY |
Opublikowane w Aktualności: Polska
 
rozmiar czcionki zmniejsz rozmiar czcionki zwiększ rozmiar czcionki
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Minister rolnictwa Marek Sawicki nowym rozporządzeniem określił, że za kontrolę wymogów wzajemnej zgodności odpowiedzialny jest powiatowy lekarz weterynarii. Określił także rodzaj kontroli w zależności od wymogu.

W dniu 14 marca 2011 r. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi podpisał rozporządzenie w sprawie wymogów, do kontroli których właściwy jest powiatowy lekarz weterynarii oraz rodzajów tej kontroli, wydane na podstawie art. 31 a ust. 13 ustawy z dnia 26 stycznia 2007 r. o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego (Dz. U z 2008 r. Nr 170, poz. 1051, z późn. zm.).

 

Rozporządzenie to przewiduje:

  1. wprowadzenie przepisów regulujących zakres właściwości powiatowego lekarza weterynarii do kontroli wymogów wzajemnej zgodności,

  2. określenie rodzaju kontroli w zależności od kontrolowanego przez powiatowego lekarza weterynarii wymogu (na miejscu lub administracyjnie).

 

Inspekcja Weterynaryjna w wyżej wymienionej ustawie została wskazana jako właściwy organ kontroli, o którym mowa w art. 48 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1122/2009 z dnia 30 listopada 2009. Wskazanie Inspekcji Weterynaryjnej jako organu odpowiedzialnego za kontrole wymogów w zakresie zdrowia publicznego, zdrowia zwierząt, zgłaszania chorób oraz dobrostanu zwierząt wynika z wyspecjalizowania w tym zakresie służb weterynaryjnych.

 

W rozporządzeniu tym określona została właściwość powiatowego lekarza weterynarii do przeprowadzania kontroli wymogów wskazanych w pkt A, B i C załącznika II do rozporządzenia nr 73/2009 (WE) z dn. 19 stycznia 2009 r. Ponadto w rozporządzeniu ograniczono kontrole w zakresie pkt A ust. 6-8 do kontroli na miejscu, natomiast w pozostałym zakresie (pkt B i C) przewidziane zostały kontrole administracyjne oraz na miejscu.

 

Termin wejścia w życie rozporządzenia jest uzasadniony faktem, iż przepisy ustawy o płatnościach w ramach systemów wsparcia bezpośredniego będące podstawą dla tego rozporządzenia wejdą w życie z dniem ogłoszenia.

 

Źródło: minrol.gov.pl

 


Pokrewne etykiety

Dodaj komentarz