wtorek, 15 marzec 2011 14:22

Claas Power Systems i nowe normy emisji spalin

Napisała
Oceń ten artykuł
(1 Głos)

 

Z dniem 1 stycznia 2011 dla silników o mocy od 130 kW obowiązują nowe graniczne wartości emisji spalin. W odniesieniu do mniejszych silników wejdą one w życie rok później. Oczyszczanie spalin z równoczesnym wzrostem efektywności silników jest dużym wyzwaniem dla producentów techniki rolniczej na całym świecie.

W tym procesie nie chodzi jednak tylko o silniki. Do oceny oraz optymalizacji całego układu przeniesienia napędu CLAAS stworzył przed kilku laty CLAAS POWER SYSTEMS (CPS) - zespół specjalistów złożony z ekspertów i uczynił z CPS nieodłączną część struktury przedsiębiorstwa.

 

CPS służy do powiązania kompetencji w zakresie systemów napędu w grupie CLAAS. Przez najlepszą możliwą kombinację poszczególnych składników, system roboczy jest optymalnie napędzany i wydobywa z siebie maksimum mocy. Celem CPS jest połączenie nowych norm emisji spalin z większymi korzyściami dla klientów. Dotyczy to nie tylko silnika ale również elektronicznych komponentów sterowania, które mają coraz większy udział we wzroście efektywności. Elektroniczne systemy i komponenty sterowania w kabinie (on board) optymalizują współpracę wszystkich agregatów a bezpośrednio w polu (on field) obsługę maszyn. Obok dalszego nadzorowania maszyn i oprogramowania do zarządzania gospodarstwem, CLAAS zebrał aplikacje elektroniczne pod pojęciem Efficient Agriculture Systems, w skrócie EASY. Razem z EASY i CPS klient w CLAAS jest zawsze po bezpiecznej stronie.

 

Oczyszczanie spalin i wzrost efektywności całego przeniesienia napędu nie dzieje się oczywiście za darmo. Nowe normy emisji spalin wyraźnie podwyższają koszty produkcji silników oraz ich akcesoriów. W pojedynczych przypadkach, koszty te mogą się nawet podwoić. Dlatego CLAAS wyposaża maszyny nowych typoszeregów w dodatkowe rozwiązania i udogodnienia poprawiając w ten sposób całą ekonomikę gospodarowania. Dzięki temu następuje optymalizacja kosztów eksploatacyjnych. Wzrost cen jest tu jednak nieunikniony.

 

Założenia polityczne w zakresie redukcji emisji spalin powiązane są z długoterminowym procesem przekształceń. Wszystkie produkty CLAAS, dla których nowe przepisy już obowiązują, zostaną zbudowane tak, aby każdy klient CLAAS w każdym momencie był pewien, że podjął prawidłową decyzję ekonomiczną i techniczną. Nie jest preferowany ani nacisk na maszyny z tak zwanymi starymi stopniami emisji, ani opóźnianie decyzji o inwestycji aż do wprowadzenia na rynek rozwiązań uwzględniających nowe przepisy. Kompleksowy proces przestawiania się na różne stopnie emisji spalin oraz cykl zmian technologicznych rozłożony jest na wiele lat. Maszyny CLAAS zachowują swoją wartość także jako używane, bez względu na to, z jaką normą emisji spalin zostały wyprodukowane.

 

CLAAS ma do dyspozycji wielu dobrych dostawców agregatów napędowych, gdyż muszą one być zawsze być dostosowane do odpowiednich systemów roboczych. CLAAS zidentyfikował najlepsze na rynku jednostki i skonfigurował je w systemy napędu. Należą do nich producenci silników z kolejnymi stopniami zmniejszenia emisji spalin, którzy postawili na redukcję tlenków azotu za pomocą dodatku mocznika (technologia SCR) oraz producenci, którzy zdecydowali się na wtórny obieg schłodzonych spalin i filtr cząstek stałych (EGR/DPF). CLAAS widzi zalety w obu systemach. Także z ekonomicznego punktu widzenia oba sposoby postępowania są podobne. Jednak maszyna, to coś więcej, niż tylko silnik. W niej chodzi o kompletny system roboczy.

Skomentuj

Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.