poniedziałek, 05 grudzień 2011 13:14

„Pokochaj olej rzepakowy” zyskuje na rozgłosie

Napisała
Oceń ten artykuł
(1 Głos)

24 listopada br. podczas konferencji prasowej nastąpiła oficjalna inauguracja kampanii „Pokochaj olej rzepakowy". Konferencję poprowadziła Katarzyna Bosacka – popularna dziennikarka zajmująca się tematyką zdrowego odżywiania (prowadzi m.in. program „Wiem co jem" w telewizji TVN Style).


W konferencji wzięli ponadto udział: Władysław Łukasik – prezes Agencji Rynku Rolnego, który gratulował PSPO przygotowania jednego z najlepszych programów promujących żywność, Roman Rybacki – prezes PSPO, Ewa Myśliwiec – dyrektor biura PSPO i Rafał Wadlewski przewodniczący zespołu ds. oleju w PSPO – omówili genezę, założenia i cele postawione przed programem oraz aktualne postrzeganie oleju rzepakowego na podstawie badań przeprowadzonych przez TNS OBOP w październiku br.

Dużym wsparciem merytorycznym konferencji była Rada Programowa, złożona z wybitnych specjalistów zajmujących się problematyką żywienia i znaczeniem diety w profilaktyce zdrowotnej na czele z przewodniczącym prof. dr hab. Krzysztofem Krygierem - Kierownikiem Zakładu Technologii Tłuszczów i Koncentratów Spożywczych na Wydziale Nauk o żywności SGGW w Warszawie, specjalistą w zakresie technologii żywności i żywienia człowieka, a w szczególności nauki o tłuszczach.

W skład Rady weszli również: prof. dr hab. Wiktor B. Szostak - przedstawiciel Instytutu Żywności i Żywienia, specjalista w zakresie chorób wewnętrznych i dietetyki; prof. dr hab. Piotr Socha - Kierownik oddziału Gastroenterologii i Hepatologii w Klinice Gastroenterologii, Hepatologii i Żywienia Centrum Zdrowia Dziecka, specjalista w zakresie żywienia dzieci, jego zaburzeń oraz chorób związanych z układem pokarmowym; prof. dr hab. Artur Mamcarz - kierownik III Kliniki Chorób Wewnętrznych i Kardiologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.

Swoja obecnością konferencję zaszczycili też członkowie honorowi PSPO, m.in. prof. dr hab. Jan Krzymański. Na konferencji stawili się licznie dziennikarze z wielu wydawnictw, tytułów prasowych, stacji radiowych i telewizyjnych.

Kampania „Pokochaj olej rzepakowy" jest realizowana na dwóch rynkach – polskim i łotewskim, a działania edukacyjno-promocyjne zostały zaplanowane na trzy lata. Organizatorem kampanii jest Polskie Stowarzyszenie Producentów Oleju. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską oraz Rzeczpospolitą Polską. Celem kampanii jest podniesienie świadomości konsumentów na temat właściwości odżywczych i zdrowotnych oleju rzepakowego oraz jego znaczenia w codziennej diecie i profilaktyce zdrowotnej.

Kampania ma charakter programu edukacyjno-promocyjnego i jest skierowana przede wszystkim do konsumentów, głównie kobiet odpowiedzialnych za zakupy spożywcze w gospodarstwach domowych.

Drugą grupą docelową kampanii są liderzy opinii: dietetycy, lekarze, technolodzy żywności, eksperci żywienia, eksperci kulinarni i dziennikarze. W ramach kampanii „Pokochaj olej rzepakowy" realizowane będą działania zarówno w mediach, jak i w punktach sprzedaży.

 


Źródło: PSPO, OilExpress" Ewa Myśliwiec (grudzień 2011) 

Skomentuj

Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.