wtorek, 15 listopad 2011 14:36

Co mogą zdziałać media w rolnictwie?

Napisała
Oceń ten artykuł
(1 Głos)

Na temat roli mediów w kształtowaniu wizerunku polskiego rolnictwa oraz kreowaniu zmian na polskiej wsi rozmawiano wczoraj podczas konferencji zorganizowanej w siedzibie Agencji Rynku Rolnego.


W spotkaniu wziął udział podsekretarz stanu Andrzej Butra, który przypomniał, że ministerstwo rolnictwa i rozwoju wsi we współpracy ze Szkołą Główną Gospodarstwa Wiejskiego już od 2008 r. realizuje cykl konferencji naukowych „Wieś i Rolnictwo w Mediach". – Dzisiejsza konferencja także wpisuje się w tę tematykę. Coraz częściej w mediach o rolnictwie mówi się merytorycznie – to cieszy i jest dobrą prognozą na przyszłość. Jest to ważne szczególnie dziś, gdy toczy się dyskusja na temat przyszłości Wspólnej Polityki Rolnej. Jednak jeszcze nie wszystkie redakcje propagują taki styl działania, a polityka często wygrywa z rozsądkiem. Nasz kraj musi posiadać misyjne i sprawnie działające media zarówno ogólnopolskie jak i regionalne. Zależy nam na tym, aby media weryfikowały własne podejście do pokazywania zagadnień związanych z polską wsią i jej mieszkańcami. Ponadto przedstawiciele mediów powinni pamiętać o tym, że rzetelne i sprawdzone informacje oparte na faktycznych danych umożliwiają również zbudowanie zaufania i prawidłowych relacji z odbiorcami – zaznaczył wiceminister.

Prezes ARR Władysław Łukasik, gospodarz konferencji „Ale wieś... Rola mediów w kreowaniu zmian na polskiej wsi", przedstawił zarys polityki informacyjnej ARR, zaznaczając przy tym jak wielką rolę dla przyszłości polskiego, a także europejskiego rolnictwa pełnią media i ich przekaz.

Wiceminister natomiast zwrócił uwagę na fakt, że polska wieś zmienia się z roku na rok. Zmieniają się także warunki pracy i zwyczaje. Z 15. mln ludzi żyjących na terenach wiejskich tylko 40% utrzymuje się z działalności rolniczej. – Powstają nowe możliwości dywersyfikacji i rozwoju, dlatego tak duży nacisk kładziemy na przykazywanie informacji o tych zjawiskach. Media stanowią ważne narzędzie poprawy konkurencyjności obszarów wiejskich poprzez wspieranie rozwoju przedsiębiorczości, kształtowanie wizerunku gmin wiejskich, komunikowanie gmin i regionów z otoczeniem.

Polska jest krajem najlepiej, ze wszystkich państw unijnych, wykorzystującym pieniądze pochodzące z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Wiceminister Butra zaznaczył, że to także zasługa mediów, tych które prowadzą działania informacyjne i dostarczają rzetelnych i konkretnych wiadomości.

Korzystając z okazji, Andrzej Butra podziękował dziennikarzom, publicystom rolnym za ich zaangażowanie i profesjonalizm w pracy na rzecz szerokiego informowania społeczeństwa o problemach nurtujących rolnictwo i obszary wiejskie, a także o możliwościach jakie daje Wspólna Polityka Rolna.

 


Źródło: minrol.gov.pl Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi (listopad 2011) 

Skomentuj

Upewnij się że wpisałeś (*) wymagane informacje we wskazanym miejscu.\nPodstawowy kod HTML jest dozwolony.